Faruk Nafiz Çamlıbel‘in “Sanat” isimli şiiri; şairin sanat anlayışını, Anadolu’ya duyduğu bağlılığı ve Batı sanatı ile olan mesafeli duruşunu ortaya koyan bir eserdir. Şiir, hem biçim hem de içerik bakımından değerlendirildiğinde zengin bir yapıya sahiptir. Şimdi bu iki yönü ayrıntılı olarak inceleyelim: Yalnız senin gezdiğin bahçede açmaz çiçek, Bizim diyarımız …
Devamını oku2024-2025 Türk Dili ve Edebiyatı Yıllık Planlar
2024-2025 eğitim-öğretim yılı Türk dili ve edebiyatı dersi yıllık planlarını indirmek için ilgili bağlantıya tıklayınız. 2024-2025 Türk Dili ve Edebiyatı 9. Sınıf Yıllık Planı İndir 2024-2025 Türk Dili ve Edebiyatı 10. Sınıf Yıllık Planı İndir 2024-2025 Türk Dili ve Edebiyatı 11. Sınıf Yıllık Planı İndir 2024-2025 Türk Dili ve …
Devamını okuİstek Cümlesi
İstek cümlesi, konuşmacının bir dilekte bulunduğu, bir isteği ya da arzuyu ifade ettiği cümle türüdür. Bu cümleler, çoğunlukla ikinci tekil ya da çoğul şahıs (sen, siz) veya birinci çoğul şahıs (biz) kullanılarak yapılır ve dilbilgisel olarak dilek-şart kipleriyle (genellikle “-e/-a” ekiyle) kurulur. İstek cümleleri, Türkçede yaygın olarak kullanılır ve insanlar …
Devamını okuFerhat ile Şirin Efsanesi
Ferhat ile Şirin efsanesi, Orta Doğu ve özellikle Türk, İran ve Azerbaycan kültürlerinde önemli bir yere sahip olan bir aşk hikayesidir. Bu efsane, imkansız bir aşkı ve bu aşk uğruna çekilen büyük fedakarlıkları anlatır. Hikaye, çeşitli anlatım şekilleri ve detaylarla farklı kültürlerde yer bulmuştur, ancak temel unsurları genellikle aynıdır. Ferhat …
Devamını okuNibelungen Destanı
Nibelungen Destanı (Nibelungenlied), Orta Çağ Alman edebiyatının en önemli ve en tanınmış eserlerinden biridir. 13. yüzyılda yazıya geçirilen bu destan, Germen mitolojisi, kahramanlık, ihanet ve trajedi gibi temaları işler. Eser, Almanya’nın ulusal kimliğini şekillendiren kültürel öğelerden biri olarak kabul edilir ve Batı edebiyatı üzerinde derin bir etki bırakmıştır. Bu makalede, …
Devamını okuKara Mizah Nedir? Kara Mizah Örnekleri
Kara mizah, ciddi, rahatsız edici veya tabu olarak kabul edilen konuları mizahi bir üslupla ele alan bir tür hicivdir. Bu tür mizah, genellikle ölüm, hastalık, savaş, acı çekme ve sosyal adaletsizlik gibi konularla ilgilidir. Kara mizahın amacı, bu tür zorlu konuları mizah yoluyla ele alarak, hem düşünsel hem de duygusal …
Devamını okuBilinç Akışı Tekniği ve Özellikleri
Bilinç akışı (bilinç akımı) tekniği, edebiyatta karakterlerin zihinsel süreçlerini, düşüncelerini, duygularını ve anlık hislerini kesintisiz ve doğal bir şekilde aktarmayı amaçlayan anlatım biçimidir. Bu teknik, okuyucuyu karakterin iç dünyasına derinlemesine bir yolculuğa çıkararak, dışsal olaylardan ziyade içsel yaşantılara odaklanır. Bilinç akışı, genellikle geleneksel anlatı yapılarının ötesine geçerek, karakterin zihinsel ve …
Devamını okuServetifünun Dönemi’nde Hikâye
Türk edebiyatının modern hikaye türü ile tanışması Tanzimat Dönemi’ne rastlar. Ancak bu dönemde yazılan hikayeler birer denemeden ileri gidemeyip edebi değer açısından eksik eserlerdir. Edebiyatımızın gerçek manada hikaye örnekleri ilk defa Servetifünun Dönemi’nde verilmiştir. Servetifünun edebiyatında hikâye alanında Halit Ziya Uşaklıgil, Mehmet Rauf, Hüseyin Cahit Yalçın, Ahmet Hikmet Müftüoğlu ve …
Devamını okuMilli Edebiyat Dönemi’nde Hikâye
Modern anlamda hikâye, edebiyatımıza Tanzimat Dönemi’nde girmiştir. Tanzimat edebiyatının basit hikâye örnekleri, Servetifünun Dönemi’nde yerini teknik açıdan daha sağlam eserlere bırakmıştır. Milli Edebiyat döneminde hikâye türünün gelişimi devam etmiştir. Milli Edebiyat Dönemi hikayelerinin özelliklerini şu şekilde sıralayabiliriz: Millî Edebiyat Dönemi Hikâyelerinin Genel Özellikleri Türk hikâyesinin dilinin sadeleştiği, konuların ve mekânların …
Devamını okuForsa | Olay Örgüsü, Kişiler, Zaman, Mekan
Forsa, Ömer Seyfettin’in en sevilen hikayelerinden biridir. Ömer Seyfettin II. Meşrutiyet’in ilanıyla ortaya çıkan Millî edebiyat akımıyla birlikte hızlı bir gelişme gösteren “dilde ve edebiyatta millî benliğe dönüş” fikriyle eser yazmaya başlamıştır. Yazar, Maupassant öykücülüğüyle “millî duyguları, toplumsal sorunları” eserlerine konu yapmıştır. Bu hikâyesini de “millî duyarlılık” çerçevesinde oluşturmuştur. Yıllarca …
Devamını oku